Administratör/Ekonomiassistent
BarnSamariten i Bankeryd
Vi står inför en spännande tid och söker en ny medarbetare till vårt kontor i Bankeryd. Vill du bidra till att göra skillnad för barn i olika delar av världen? Är du en strukturerad och noggrann person som trivs att arbeta i ett mindre team? Då kan du vara den vi söker.
Vilka är vi?
BarnSamariten är en kristen ideell hjälporganisation som har funnits sedan 1980 med kontor i Bankeryd. BarnSamariten samarbetar främst med kristna organisationer och församlingar.
Vårt internationella hjälparbete finns främst i Afrika och Sydamerika men kommer efter årsskiftet även att finnas i Asien. Våra fokusområden är utbildning, trygghet och skydd, hälsa- och sjukvård samt försörjning. BarnSamaritens målsättning är att hjälpa barn och familjer ur fattigdom och att ge utsatta barn trygghet och skydd.
Arbetsuppgifter
Som administratör/ekonomiassistent på BarnSamariten kommer du att ha en central roll för att säkerställa att vår dagliga verksamhet fungerar smidigt och effektivt.
- I tjänsten ingår ekonomi och bokföringsförberedelser, att delta i budgetarbete och uppföljning.
- Hantera vårt gåvoregister, autogiro och skattereduktion.
- Du är bekväm med att vara tillgänglig för våra gåvogivare, ta emot samtal, beställningar och gåvohantering.
Det är en tjänst där man vid behov och när utrymme finns stöttar varandra i det dagliga arbetet. Du ingår i ett team med olika roller inom insamling och internationellt bistånds- och missionsarbete. På kontoret arbetar vi tätt tillsammans där god laganda och respekt är i fokus.
Tillträde den 1 november eller enligt överenskommelse
Du erbjuds
- Ett meningsfullt arbete som syftar till att förbättra livet för utsatta barn och familjer i världen.
- Ett öppet och välkomnande arbetsklimat med få anställda.
- Relativt självständigt arbete i en lugn miljö.
Kvalifikationer
- Du är ansvarsfull, flexibel, självgående, kan ta egna initiativ, bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö och har god samarbetsförmåga.
- Vi ser att du studerat ekonomi, alternativt har arbetslivserfarenhet inom administration och ekonomi.
- Tjänsten innebär flera kontaktytor, såväl internt som externt, vilket innebär att du behöver ha en god kommunikativ och social förmåga.
- Du har god erfarenhet och intresse av att arbeta i administrativa system exempelvis Excel och är inte rädd för att lära dig nytt.
- Du har obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift, delar vår värdegrund och har en kristen människosyn.
- Personlig lämplighet har stor betydelse.
Vår rekryteringsprocess
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när vi har nått slutskedet i rekryterings-
processen. Den påbörjas under juni, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsprocessen hanteras av BarnSamaritens verksamhetsledare och styrelse.
Välkommen att skicka in ditt CV och personliga brev till jobb@barnsamariten.se. Kom ihåg att skriva ut hela ditt namn i mejlet.
Har du frågor?
Alla frågor som rör tjänsten skickas till vår verksamhetsledare Britt-Marie Ström
E-post: jobb@barnsamariten.se
Anställningsform
Är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Omfattning
60%
Sista ansökningsdag
15 juli
Tillträde
1 november eller enligt överenskommelse
Arbetsgivare
BarnSamariten
Placering
Bankeryd
Yrkesområde
Administration och ekonomi inom mission och bistånd
Ansökan
Hemsida
Följ oss på
Instagram och Facebook